۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

اسکی در پیست سیبلند فیروزکوه، ورزش مفرح بر فراز کوه‌ها

اسکی در پیست سیبلند فیروزکوه، ورزش مفرح بر فراز کوه‌ها

وجود انواع ورزش های زمستانی از جمله اسکی و بازی های کوهستانی در این دهکده در کنار امکانات خاص و عمومی، مجموعه سیبلند را به پروژه ای منحصر به فرد در نوع خود تبدیل می کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در فصول سرد و همراه با بارش برف پیست اسکی سیبلند فیروزکوه محیطی جذاب برای همه گروه‌های سنی است. وجود انواع ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی و بازی‌های کوهستانی در این دهکده در کنار امکانات خاص و عمومی، مجموعه سیبلند را به پروژه‌ای منحصر به فرد در نوع خود تبدیل می‌کند.

کوهستان سخاوتمند منطقه فیروزکوه

ورزشهای زمستانی و بازی‌های کوهستانی همواره علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است. آشکار است که فراهم آوردن محیطی برای انجام این بازی‌ها در شرایط مصنوعی یا طبیعی امکانپذیر است. خوشبختانه کشور چهار فصل و چهار اقلیم ایران از این موقعیت برخوردار است که کوهستان‌های سربه فلک کشیده را به محیطی جذاب برای این بازی‌ها تبدیل کند. این امر در سیبلند به خوبی اجرا شده است. جایی که رشته کوه‌های البرز میزبان سخاوتمند گردشگران و ورزشکاران خواهد بود. در دهکده کوهستان سیبلند که بالاترین سایت مجموعه سیبلند است و در ارتفاعی بسیار بالا از سطح دریا قرار دارد، پیست‌هایی مخصوص ورزشهای زمستانی از جمله اسکی و تیوپ سواری و بازی‌های کوهستانی طراحی شده است.

ورزش و تفریح بر فراز ابرها در سیبلند

اسکی در پیست سیبلند فیروزکوه، ورزش مفرح بر فراز کوه‌ها

دهکده کوهستان مجموعه تفریحی سیبلند به وسعت چندین هکتار و در فاصله چند کیلومتری از هر یک از دو دهکده دیگر قرار دارد. بارزترین ویژگی این دهکده وسعت دید و منظر فوق العاده آن است. در این دهکده مانند دیگر دهکده‌های سیبلند کوشش شده که فضاهای فیزیکی کمترین میزان اشغال فضا را به خود اختصاص دهند. ارزیابی پهنه بندی مکان‌های مناسب برای استقرار فضاهای طراحی شده توسط شرکت اتریشی «اینپوت» با کمترین آسیب به محیط طبیعی انجام شده و بر این اساس رایدهای بازی، اسکی مسابقه‌ای، اسکی آموزشی، کت اسکی، سرسره‌ها، تیوپ سواری روی برف، راپل، بازی‌های کودکان، رختکن و کرایه تجهیزات ورزشی در این دهکده پیش بینی شده است. اقلیم طبیعی دهکده کوهستان، اشراف آن بر جاده زیبای فیروزکوه تهران و پدیداری قله باشکوه دماوند، این دهکده را به محیطی جذاب و خاطره انگیز برای دوستداران ورزشهای زمستانی و کوهستانی تبدیل می‌کند. اصولاً ورزشهای زمستانی همواره مورد علاقه طیف گسترده‌ای از ورزشکاران بوده و رشته کوه‌های البرز این امکان را فراهم می‌آورد تا این افراد چه به عنوان گردشگر داخلی و چه خارجی در بهترین شرایط و با بهترین امکانات ورزش مورد علاقه‌ی خود را پی بگیرند.

طیف گسترده ورزش‌های کوهستان

دهکده کوهستان محیطی مناسب برای انجام بسیاری از ورزشها و تفریح‌های مهیج و سرگرم کننده است. ارزیابی پهنه بندی مکان‌های مناسب برای استقرار فضاهای طراحی شده توسط شرکت اتریشی اینپوت انجام شده است از این رو سایت بازی‌های کوهستانی این امکان را فراهم می‌کند تا مخاطبان همه چیز را یک جا در اختیار داشته باشند. پیست اسکی و اسنوبورد، مرکز آموزش و سایت پروازی پاراگلایدر و دیگر ورزش های هوایی، پکیج کاملی را در اختیار علاقه مندان به ورزش‌های کوهستانی قرار خواهند داد. علاوه بر اینها آموزشگاه صخره نوردی و کوهنوردی این مجموعه که با مفهوم هیجان طراحی شده است بر جذابیت‌های این دهکده می‌افزاید. نزدیکی این پیست اسکی به دیگر امکانات رفاهی مجموعه سیبلند آن را از دیگر پیستهای اسکی کشور و منطقه متمایز می‌کند. وجود فروشگاه‌های متعدد، فروشگاه لوازم اسکی، کافی شاپ ها و رستوران‌های گوناگون زمینه برگزاری مسابقه‌های بین المللی را نیز در این پیست فراهم خواهد کرد.

اسکی در پیست سیبلند فیروزکوه، ورزش مفرح بر فراز کوه‌ها

تفریحات مخصوص کودکان در کوهستان

پیست و مدرسه اسکی کودکان سیبلند در دهکده کوهستان بخش بسیار مفرح و جذاب این مجموعه است که خاطره‌ای فراموش ناشدنی برای کودکان رقم خواهد زد. شرکت بین المللی معتبر» سان کید «؛ طراحی و اجرای این پیست را برعهده داشته است. پیست اسکی کودکان شامل چند مسیر تله اسکی بشقابی و چکشی است و نکات فنی مانند شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقه‌ها و امکانات رفاهی این پیست اسکی مطابق آخرین استانداردهای جهانی طراحی شده است. این پیست به گونه‌ای طراحی شده که کودکان به همراه والدین، آموزش اسکی را از نخستین گام‌ها تا تفریح و مراحل ورزشی بیاموزند. امکانات رفاهی و خدماتی این مجموعه مانند کافی‌شاپ، رستوران و فروشگاه تجهیزات اسکی و برف نوردی از ظرفیت‌های خوب دهکده کوهستان برای پذیرایی از خانواده‌ها است.

پیست اسکی سیبلند به گونه‌ای طراحی و سامان بندی شده که هم علایق گردشگران را برآورده کند و هم مورد استفاده ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور قرار بگیرد. در این مجموعه مکانی با حضور مربیان در پیست اسکی برای آموزش علاقه مندان در نظر گرفته شده است. این پیست توانایی پذیرش ورزشکاران و اسکی سواران آماتور و حرفه‌ای را خواهد داشت و حتی با توجه به امکانات پیرامونی می‌تواند پذیرای اردوهای تیم‌های اسکی از داخل و یا خارج از کشور باشد. انواع مسابقه‌های اسکی، اسنوبورد، اسکی نمایشی، پاتیناژ، هاکی، اسکی مسیر کوتاه و مسیر بلند در این مجموعه برگزار می‌شود. در کنار این کاربری‌های مفرح و متناسب با هر یک مجموعه‌های اقامتی و کلوپ‌های حرفه‌ای طراحی شده است که با امکانات و تجهیزات خاص و مدرن پذیرای ورزشکاران حرفه‌ای و گردشگران خواهد بود. این مجموعه به دو صورت اجاره‌ای و قابل واگذاری در نظر گرفته شده تا جوابگوی سلایق مختلف جهت ماندگاری کوتاه و طولانی مدت در مجموعه سیبلند فیروزکوه باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5373332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha